Smrť o'brienizmu

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Kto chce kam pomôžme mu tam [5/5]

SEBA-IDEALIZÁCIA
10. Svet vo svete

> Ahoj,
>
| Mladi v hajzlu a do duchodu daleko.
| Tak vravi ktorysi klasik.
| Vsak mam uz 31 rokov.
>
> Presne. Myslim ze sa to aj nazyva
> kriza stredneho veku.
>
| Nemam pravidelny prijem, skoro ziadny
| a niekdajsiu elitu rodicia povazuju za povalaca.
>
> Toto poznam.
> Akurat moji rodicia presne netvrdia ze som povalac
> (hoci robenim neuzitocnej, nezaplatenej cinnosti ako veda
> si sam tak niekedy pripadam),
> tvrdia nieco v zmysle ze som "uproblemovany" clovek
> neschopny sa o seba "postarat".
> A ze sme sa s manzelkou nasli podobne typy.
>
> Kazdy hodnoti situaciu objektivne, z pohladu svojich
> subjektivne interpretovanych zivotnych skusenosti.
> Na cloveku je ci sa ma na tom zasmiat alebo uznat
> ze svet je nepostihnutelny chaos (Mahabharata...?)
> alebo sa rozculovat.
>
| Nemam pravidelny prijem, skoro ziadny
| a niekdajsiu elitu rodicia povazuju za povalaca.
>
> Ja osobne mam pocit, ze niekde v mojom zivote
> sa stala chyba(mierna???), neviem presne kde.
> Napriklad v iluzii ze dobre vysledky na skole
> zabezpecuju uspech v zivote.
> Alebo v iluzii ze skolske prednasky
> sa ti v zivote na nieco zidu(samozrejme okrem pripadu
> ze ostanes na skole)
>
> Devadesiatim precentam ludi nic nepovies
> ked vsetko interpretujes a zdovodnis
> 90% sa to netyka, a zoberu to s nadhladom.
> Napr v style knihy o emocionalnej inteligencii-
> urobi sa statistika, zisti sa ze jednickari na skolach
> su v zivote neuspesny. Vysvetli sa to stylom-
> ze to boli jednoducho skolske typy-
> ludia ktory vedia prosperovat v skole ale inde sa im nedari.
> Do akej miery to korespoduje s pricinami
> nikoho nezaujima, maju dost vlastnych problemov.
>
> Raz si spominal film ze nejaky student z geta sa chcel
> usilovnostou vypracovat, a ucitelka ho odpisovala.
> Nebol postoj ucitelky tak isto "nadhladovy"-
> aj tak mu to k nicomu nebude?
>
> Kolegyna od vedla ma este jedno zabijacke vysvetlenie
> z nadhladu (kedze je ucitelka, skoro ma porazilo...):
>
> "kazdy ma svoj zivotny peak niekedy v inej zivotnej dobe,
> niekto pocas skoly, niekto neskor, niekto v sestdesiatke...".
>
| CXLIX. Skalopevne presvedcenie
|
| Od malicka som o sebe tvrdil ze ja budem bohaty.
| A i ked som "neuspesne" presiel dalsimi dvoma zamestnaniami
| neprestajne som si veril a nadalej este pevnejsie
| verim ze ja sa presadim. (Napriek vsetkym protivenstvam)
| ja v chudobe neskoncim.
>
> Neviem ci tato medialna iluzia uspesnosti cloveka je dobrym
> navodom na existenciu ked clovek nechce robit v zivote
> prilis vela podrazov.
>
| CLII. Suhra myslenia a citenia
|
| Emocionalna inteligencia zahrna take kvality
| ako je chapanie svojich citov
| vcitenie sa do situacie inych ludi, empatia
| tj vidiet ocami pocut usami a citit utrobami druheho cloveka
| a zaobchadzanie so svojimi emociami tak
| aby sa zlepsila kvalita zivota.
>
> Bezvyznamna zapletka:
> student na brannom cviceni pride, ci si moze zapalit.
> Ty nevies pravidla skoly(nechces ich porusit),
> vynajdes sa a posles ho za telocvikarom,
> potom prides na to ze student vlastne vedel ze je to zakazane,
> coby kamaratsky prisiel za Tebou
> a skoro si sa dostal do maleru s vedenim skoly.
>
> Ako to interpretovat?
> Ty to interpretujes NEGATIVNE ako Studentovu presibanost-
> zapalit si, a v pripade pruseru to zviest na Teba.
>
> Myslim ze student to bral inak:
> 1. Nevidi do Tvojich vztahov so zamestnavatelom.
> 2. Pravidla nefajcit vnima ako vymysel
> napr. riaditela, alebo zastupkyne,
> no a kedze si Ty v podobnej pozicii (pedagog ako pedagog-
> vidi ze drzia vsetci spolu) povazuje Ta za autoritu
> ktora to pravidlo na schodzi dokaze "prebit".
>
> Do urcitej miery mal student pravdu-
> my na Gympli v Ziline
> ako stvrtaci sme mali popolniky na zachodoch.
> Oficialne. Zavisi to od skoly.
> Ja som na zachode nefajcil
> lebo mi to kazilo esteticky pozitok z cigarety
> a uprednostnoval som okno v triede.
>
> Nie je POZITIVNA interpretacia konania inych ludi
> hore spominana empatia?
>
>
> K predoslemu mailu mam nejake poznamky,
> nejdem robit kritika, ani nerozumiem situacii:
>
> I.
>
> Osobne mam tendenciu robit na prednaskach prilis
> dalekosiahle zavery, (do urcitej miery "filozofovat").
> Potom ma to mrzi. Lepsie byt suchar ako si
> neprimerane "otvarat dusu".
>
> Studenti nepocuvaju prednasajuceho az tak dobrovolne.
> Nuti ich do toho system, resp. spolocnost, rodicia.
> Ty mas kontakt so ziakmi tiez brat s odstupom-
> Teba tiez do toho nuti svojim sposobom system.
> Mozno system je stupidny ale prevlada nazor
> ze skolstvo sa v civilizacii osvedcilo.
>
> II.
>
| Nato otecko pokracuje: "Syn sa mi doma stazuje
| ze mu profesor navrhuje trojku zo spravania."
| Vtom mu dravym utokom vstupis do reci: "O trojke zo spravania
| od zaciatku hovori len on. Inak je zvrhly
| a asi aj ma byt pokom."
| "To ako po mne?" - vlazne
| ale prekvapene sa obratil telom k tebe.
| Pytal sa mierne udivene ale inak nepohnuto.
>
> Neviem preco si tak na neho zautocil.
> Pedagog (to akoze Ty) ma "spoluasistovat" rodicom pri vychove.
> Nie sudit (odsudzovat) ziakov pripadne ich rodicov.
> Rodicia maju na potomkov v tomto veku len nepriamy vplyv.
> Samozrejme ked su rodicia assholes je velka pravdepodobnost
> ze aj deti budu nieco podobne. To je statistika.
> Lenze "krestanska" civilizacia veri ze to tak nie je.
> Od cloveka ktory pozna statistiky to vyzaduje
> totalne sebaovladanie.
>
> Mna keby dotycny ziak "nasieral"
> vyhadzoval by som ho,
> a snazil by som sa ucit najlepsie. Asi.
> Mozno by mu to doslo ze sa nieco moze dozvediet
> a bol by ticho.
> V ziadnom pripade by som sa nepustal do diskusii
> o moralke, pretoze ziaci,
> hoci to tak nevyzera, absolutne nie su partneri.
> Manzelka uci,
> na konfliktne typy tiez nevie dobre reagovat,
> na druhej strane sa niekedy na ich poznamkach zasmeje.
>
> Ja tiez reagujem na konflikty so studentami zle.
> Lenze v pozadi dovod je lebo je na katedre bordel,
> je obdivuhodne ze studaci vobec nieco vedia.
> Povedal som to nadriadenemu-nieco uznal
> ale potom povedal ze ja som tiez problematicky typ.
>
> Problem je skor v nadriadenom, nie v mladych-
> absolutny karierista, nic nevie zorganizovat...
>
> S pozdravom,
> Igor

Y
Pri pomysleni na Odhodlanost, Odvahu a tuzbu po Slobode
na vlastnosti ktore so Ctou uzko suvisia
mi (vzdy) pride na mysel film 'Statocne srdce'
ktory tak vierohodne dokaze sprostredkovat ich atmosferu.
Videl si film tento?
Ucinkuje v nom Mel Gibson.
Pred tymto filmom som ho ani nepoznal
ale tusim prave tymto filmom som si ho oblubil.
Pre neho rola ako vysita, on nieco v sebe take ma.
Nepoznam herca ktoremu by ta rola lepsie sadla.
Iny herec by stvarnil inu postavu
nebol by to ten William Wallace, anglicky Volis.
Ani Steve Segal by sa mu urcite nepriblizil,
ten je zatazeny na tajnych agentov.
Ani Silvester Stalone, ten je prilis smutny.
Jean Claude van Dame zase prilis otalavy.
Arnold Schwartzenegger stoicky.
Herison Ford zase vazny.
Bruce Willis? - bojazlivy.
Ani herec profesional nedokaze v sebe zapriet svoju povahu
} ale zda sa mi ze John Travolta to dokaze :)
hraje tak akym v podstate je.
Gibsonovi ta rola sekla.

Ale rozpravat sa s Tebou na temu tohto historickeho filmu
je asi zbytocne. Ovela lepsie by som si asi porozumel
s tym chlapcom z minulej doby.
Aku si mal predstavu o sebe ked si bol este maly
ked si bol este plny idealov a dobrych predsavzati
ked si veril v svoju svetlu buducnost
ked si sa zo zivota este radoval?
Akym filmovym alebo inym hrdinom si sa v detstve pripodobnoval?
Ako si sa sebaidealizoval?
Kazde dieta nosi v sebe skryty vzor
a v svojich predstavach a hrach sa cvici
v uplatnovani vlastnosti ktore sa mu pacia
a chcel by ich raz mat
pretoze tak sa dieta zdravo uci a pripravuje do zivota.
Ake vlastnosti by si Ty rad mal?
Komu by si sa rad Ty podobal?
Sebe?
Hm.

{vynatok z listu 'Statocne srdce'}

Streda 7.maj 2003 16:51

Právo a poriadok | stály odkaz

Komentáre

  1. radšej nemať, než stratiť
    fajčenie nazávisí od vedenia školy. je naň zákon. Aj v nemocniciach sa prv fajčilo, boli porozmiestňované popolníky, dnes už nie

    Studenti nepocuvaju prednasajuceho az tak dobrovolne==ani s týmto nesúhlasím. Existujú takí, ktorí počúvajú veľmi pozorne, potom sa prednášajúci "prestane snažiť" a môže sa stať, že účasť na prednáške je min


    Samozrejme ked su rodicia assholes je velka pravdepodobnost
    > ze aj deti budu nieco podobne. To je statistika.
    ==aj s týmto nesúhlasím. Je veľmi dôležité, kto a kde tú štatistiku robí a hlavne, aký má cieľ a aký má byť výsledok

    pretoze ziaci,
    > hoci to tak nevyzera, absolutne nie su partneri.
    ===a kto je teda na prednáške partnerom manželky? To mi chceš tvrdiť, že ani s tebou, keď si bol žiak, sa nedalo diskutovať?

    publikované: 28.12.2009 21:42:04 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  2. uvedenie na pravu mieru
    Vasilisa, to sa musis spytat Igora - a on len reagoval na to s akymi ziakmi som sa stretol ja ked som ucil na strednej skole: pozri e-mail od jedneho z nich v epistole - http://robentin.hlava.sk/article.php?article=902 -, FILOZOFIA PRE KAZDEHO? [2a/11], clanok CLXXIII. Vrana k vrane sada - cez Ctrl-F si daj vyhladat slovo "vrana" a hodi Ta to tam.
    publikované: 28.12.2009 22:43:49 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  3. privela analyzovania
    nikdy nič dobré neurobilo. Neda sa podchytiť všetko a ak sa nezamera na to podstatne tak sa stane iba stratou času, sily, pretože sa do vštkého iba zamotá.
    Nevyhnutné je aby človek vedel, čo je preňho dôležité. Čo je podľateba bohatstvo? peniaze sú len prostriedok aby bolo možné si plniť ciele. Načo sú prostriedky ak niesú ciele? opačne to neplatí stále.
    ľudia sú hlúpi a ich zmýšľanie ešte viac.
    niekedy sa stane vo vývoji chyba. Buď ti dá ďalší rozmer alebo zničí život. Je to jednoduché...

    Keď vieš kam ideš, niesi sám, tak ostatné je už iba výzva.
    keď kašle na výzvy nežije. ...
    publikované: 29.12.2009 00:40:43 | autor: apeiron (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. terapeuticka skupina
    pravdu mas Apeiron, coho je vela toho je prilis, aj analyzovania. Ale ked tie orwellove svine nas nie a nie prestat zneuzivat. A tak clovek analyzuje, rozmysla, uvazuje a rozjima - premieta: pozri zaverecne dva odseky tohto blogu. A k tomu bohatstvu pozri diel [4/5], dakujem za povzbudivy komentar.
    publikované: 29.12.2009 07:16:50 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014